2018-03-20     Joachima, Kiry, Maurycego     "Co skraca mi czas - Działanie! Co wydłuża go niemiłosiernie ? - Bezczynność!" - Johann Wolfgang Goethe    













Zadania Urzędu Stanu Cywilnego 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego  i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

1. Przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
2. Przyjmowania oświadczeń w sprawach określonych w przepisach o aktach stanu cywilnego.

3. Załatwianie spraw związanych z zawarciem małżeństwa wyznaniowego ze skutkami cywilnymi.
4. Dokonywanie rejestracji stanu cywilnego osób w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa oraz zgonu
5. Dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądowych,
6. Wydawanie z ksiąg stanu cywilnego:
a) odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego,
b) zaświadczeń o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku,
c) zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu akt.

7. Prowadzenie spraw dotyczących sprostowań aktów stanu cywilnego.
8. Prowadzenie innych spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego.

Ponadto  prowadzi  sprawy w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych,
a w szczególności:

1. Prowadzenie ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość, przekazywanie danych pomiędzy organami gminy prowadzącym ewidencje ludności, wnioskowanie o nadanie numeru PESEL.
2. Wydawanie poświadczeń zameldowania.

3. Na podstawie przedłożonego wniosku o wydanie dowodu osobistego sporządzanie przy użyciu środków informatycznych, formularza będącego drukiem ścisłego zarachowania, a następnie po otrzymaniu wyprodukowanych przez Centrum personalizacji dowodów osobistych, wydawanie ich wnioskodawcom.
4. Wykonywanie czynności związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem ludności.
5. Przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora.
6. Przyjmowania obwieszczeń i ogłoszeń.
7. Udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i opinii o wystawieniu na licytacje.
8. Przesyłanie dyrektorom szkół i przedszkola informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku od 3 do 16 lat.

9. Sporządzanie spisów wyborców w wyborach do: Rady Miejskiej, Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, Parlamentu Europejskiego i przeprowadzenia referendum.
10. Prowadzenie rejestru wyborców.
11. Zbiórek publicznych.
12. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o repatriacji, a w szczególności art. 12.

      Dane Urzędu
      Władze Gminy
      Referaty Urzędu
      Herb i Sztandar
      Rada Miejska
      Komisje Stałe Rady
      Sołectwa Gminy
      Dokumenty do pobrania
      Podatki i opłaty lokalne
      Petycje




Oleszyce
  © Wszelkie prawa zastrzeżone - Interaktywna Polska Sp. z o.o.