Regulamin konkursu „Palma Wielkanocna 2008 „ dla przedszkoli i szkół podstawowych, świetlic
Organizatorzy konkursu:
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Oleszycach e–mail: dyr@oleszyce.org.pl
Burmistrz Miasta i Gminy w Oleszycach
Cele konkursu:
Zaangażowanie dzieci i młodzieży w poznawanie własnych tradycji. Zachowanie tradycji i przekazanie ludowego dziedzictwa kulturowego. Promocja talentów plastycznych.
Terminy:
Do 7 marca 2008 roku (piątek) nadsyłanie na karcie zgłoszenia na adres:
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II, ul. Mickiewicza 1, 37-630 Oleszyce z dopiskiem „Palma Wielkanocna”. Do 10 marca 2008 roku do godz. 15.00 dostarczenie palm konkursowych do SP w Oleszycach. Ocena Palm przez Jury odbędzie się 11 marca 2008 roku.
12 marca o godz. 10.00 odbędzie się rozstrzygnięcie konkursu i rozdanie nagród w sali gimnastycznej SP w Oleszycach. W imprezie biorą udział uczestnicy konkursu oraz wszyscy zainteresowani.
Zapraszamy
1.Warunki uczestnictwa:
W konkursie mogą wziąć udział;
- dzieci z przedszkoli Gminy Oleszyce,
- uczniowie z klas I – VI Szkół Podstawowych Gminy Oleszyce,
- świetlice wiejskie,
2. Uczestnicy konkursu przygotowują palmy w wybranej kategorii:
- palma tradycyjna,
- kompozycja dowolna.
3. Przedszkolaki i uczniowie klas I – III wykonują palmę zespołowo pod opieką wychowawcy.
4. Uczniowie klas IV – VI wykonują palmę indywidualnie pod kierunkiem opiekuna plastycznego.
5. Dozwolone jest przygotowanie przez 1 uczestnika po 1 palmie w każdej kategorii.
6. Obowiązkowym elementem w każdej palmie są gałązki wierzbowe(„bazie”), ponadto:palma nie powinna przekraczać wysokości 1m, palmy tradycyjne mogą pochodzić z dowolnego regionu Polski, dyskwalifikowane będą palmy, w których użyte zostaną rośliny chronione, każda palma winna być opisana. W opisie należy uwzględnić:
- kategorię - imię i nazwisko autora palmy
- wiek - nazwę placówki, którą reprezentuje
- nazwisko opiekuna plastycznego
7. Kartkę z wyraźnym i czytelnym opisem należy przyczepić do palmy.
8. Jury ocenia palmy wg następujących kryteriów:
a) zgodność z regulaminem
b) estetyka wykonania
c) ogólna kompozycja palmy
d) w kategorii „palma tradycyjna” zgodność z tradycją
9. Jury przyznaje nagrody główne w każdej kategorii oraz co najmniej 10 wyróżnień niezależnie od kategorii. Skład jury zostanie podany w dniu rozstrzygnięcia konkursu.
10. Wszelkie dyplomy oraz potwierdzenia udziału w imprezie będą wydawane tylko i wyłącznie na podstawie danych zawartych w zgłoszeniach. Wszystkie dokumenty przygotowane są przed konkursem.
11. Dodatkowych informacji udziela sekretariat szkoły – tel. 016 6315015 oraz mgr Maria Ślęzak.
12. Atrakcje towarzyszące konkursowi:
- kiermasz wypieków świątecznych, ozdób świątecznych i ludowych,
- występy artystyczne.