Twoje Radio Lubaczów może już wkrótce zaprzestać nadawania programu. Stanie się tak, jeśli samorządy gminne, z którymi od początku istnienia radia nie podpiszą z nami umów na następny rok. Aby budżet TRL dało się zamknąć na poziomie minimalnym potrzebujemy rocznie ok. 60 000 zł brutto. Taką sumę lub większą wydaje rocznie na funkcjonowanie radia jedna 8-tysięczna gmina Cmolas. W powiecie lubaczowskim - pod warunkiem udziału w projekcie wszystkich gmin i samorządu powiatowego - udział każdego z partnerów ograniczałby sie do kwoty w wysokości 7 000 zł rocznie brutto (dochód netto dla radia to 5 460 zł). Okazuje się, to niektórych samorządów wydatek nie do udźwignięcia, choć koszty pensji dla szefów gminnej administracji to średnio dla budżetu gminy wydatek ok. 80 000 zł. brutto rocznie (dane za rok 2006 z BIP) - bez wydatków na wyposażenie miejsca pracy (telefony, biurka, delegacje itp).
Największe wsparcie - poza wydatkami wynikającymi z umowy - nasza rozgłośnia otrzymywała i otrzymuje od samorządu miasta Lubaczowa oraz starostwa powiatowego. A najmniejsza gmina w powiecie - gmina Wielkie Oczy - była i jest najbardziej solidnym partnerem, który nigdy nie kontestował wysokości kwoty umowy z radiem.
Na początku listopada do wszystkich gmin został wysłany list w sprawie umów na rok 2007 zawierający także z naszej strony deklarację spotkania się w tej sprawie np. z wszystkimi radnymi. W oczekiwaniu na odpowiedź zdecydowaliśmy się opublikować treść tego pisma na stronie internetowej radia wraz ze wszystkimi załącznikami.
Gdyby nie udało nam się do końca roku rozwiązać problemu finansowania radia - od nowego roku można nas będzie usłyszeć tylko w internecie.
Źródło:
www.radiolubaczow.iap.pl