Składanie deklaracji dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi – do dnia 15.04.2013 r.
Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Oleszyce, właściciele nieruchomości zamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne.
Kolejny etap wdrożenia nowego systemu gospodarki odpadami na terenie miasta i gminy Oleszyce określony m.in. ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, wiąże się z obowiązkowym, dla każdego z nas, wypełnieniem i złożeniem deklaracji w sprawie wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Druk deklaracji (przyjęty Uchwałą Rady Miejskiej w Oleszycach w dniu 6 marca 2013 r. Nr XXXI/242/2013 – uchwała do pobrania), zostanie dostarczony do właściciela nieruchomości lub do pobrania: (druk deklaracji). Prawidłowo wypełniony druk (wzór prawidłowo wypełnionej deklaracji) należy przekazać do Urzędu Miasta i Gminy Oleszyce, ul. Rynek 1, 37- 630 Oleszyce w terminie do dnia 15 kwietnia 2013 roku.
Niniejsza deklaracja jest wspólna dla nieruchomości zamieszkałych (jednorodzinnych i wielolokalowych).
Informacja dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - wypełnienie deklaracji
Zgodnie z przyjętymi zasadami właściciele nieruchomości (współwłaściciele, użytkownicy itp.) jednorodzinnych i wielolokalowych (dla zabudowy wielolokalowych deklarację w imieniu mieszkańców składa Zarządca Nieruchomości) zobowiązani są wypełnić deklarację w częściach: B, C, D, E, F oraz załącznik Nr 1 do deklaracji.
Pragniemy zwrócić szczególną uwagę na to, by pamiętali Państwo o wypełnieniu części D obejmującej sposób gromadzenia odpadów na Państwa nieruchomości (selektywny bądź nieselektywny) oraz deklarowanej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami i załącznika Nr 1, dotyczącego liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość.
Jednocześnie informuję że w dniach od 11 - 14 kwietnia 2013 roku w świetlicach znajdujących się na terenie danych miejscowości będzie udzielana pomoc przy wypełnianiu deklaracji w godzinach pracy świetlic.
W okresie od dnia 1 lipca 2013 r. obowiązują na terenie Gminy Oleszyce następujące stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Oleszycach Nr XXXIII/252/2013 z dnia 26 marca 2013 roku (Uchwała do pobrania)
Odbiór odpadów komunalnych w nieruchomości zamieszkałych w nowym systemie odbywać się będzie z częstotliwością:
1) z miejscowości Oleszyce z zabudowy budynkami jednorodzinnymi i wielolokalowymi do 5 lokali włącznie:
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne jeden raz w miesiącu,
b) bioodpady i odpady zielone jeden raz w miesiącu,
c) odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) - jeden raz w miesiącu,
2) z miejscowości Oleszyce z zabudowy budynkami wielolokalowymi powyżej 5 lokali
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - dwa razy w miesiącu
b) bioodpady i odpady zielone jeden raz w miesiącu,
c) odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) - po zapełnieniu poszczególnych pojemników recyklingowych przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, nie rzadziej niż jeden w raz miesiącu,
3) z miejscowości: Futory, Borchów, Lubomierz, Zalesie, Sucha Wola, Nowa Grobla, Lipina, Stare Sioło, Stare Oleszyce, Zabiała, Uszkowce,
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne- jeden raz w miesiącu
b) bioodpady i odpady zielone jeden raz w miesiącu,
c)odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) - po zapełnieniu poszczególnych pojemników recyklingowych przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, jeden raz w miesiącu
Pozostałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
1) przeterminowane leki - dwa razy w roku z terenów nieruchomości oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy,
2) baterie i akumulatory- dwa razy w roku z terenów nieruchomości, w punktach ich sprzedaży - w godzinach ich pracy oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy,
3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - dwa razy w roku z terenów nieruchomości, w punktach ich sprzedaży – w godzinach ich pracy oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy,
4) meble i odpady wielkogabarytowe - dwa razy w roku z terenów nieruchomości oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy,
5) chemikalia i zużyte opony dwa razy w roku z terenów nieruchomości oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy,
6) tekstylia i odzież - dwa razy w roku z terenów nieruchomości oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy.
Informacje dodatkowe dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych na których wytwarzane są odpady komunalne.
Dodatkowo informujemy, że w nowym systemie gospodarowania odpadami, zgodnie z obowiązującą ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Urząd Miasta i Gminy Oleszyce nie będzie wystawiał faktur za usługi odbioru odpadów. Naliczona przez Państwa opłata, bez wezwania ze strony urzędu Miasta i Gminy Oleszyce, będzie musiała zostać wpłacona (po dniu 1 lipca 2013 r.) w określonych przedziałach czasowych na konto Gminy Oleszyce lub w kasie Urzędu Miasta i Gminy Oleszyce.
Przypominamy, że opłata za gospodarowanie odpadami jest płatna w terminach:
- do dnia 10 sierpnia 2013 roku za III kwartał
- do dnia 10 listopada 2013 roku za IV kwartał
Termin wniesienia pierwszej opłaty upływa w dniu 10 sierpnia 2013 r. i obejmuje okres: od 1 lipca 2013 r. do 30 września 2013 r. (prosimy o niewpłacanie należności za gospodarowanie odpadami przed dniem 1 lipca 2013 r.)
Deklaracje należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy Oleszyce, Rynek 1, 37- 630 Oleszyce (w terminie do dnia 15 kwietnia 2013 r.)
W przypadku zmiany danych, będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
W przypadku niezłożenia deklaracji w wymaganym terminie na właścicieli lub innych użytkowników nieruchomości zostaną wydane decyzje administracyjne, określające wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
powrót